Wtedy uwaga nauczyciela stanie sie raczej czescia ogólnej dyskusji niz wypowiedzia jednostki trzymajacej sie poza zespolem

Wtedy uwaga nauczyciela stanie się raczej częścią ogólnej dyskusji niż wypowiedzią jednostki trzymającej się poza zespołem. Ale nawet i w tym wypadku nauczyciel musi postępować ostrożnie i ze zrozumieniem, aby nie zmrozić tego ciepłego klimatu akceptacji, jaki z największą troską wytworzył. Jedną z zalet nowszych metod nauczania jest propagowanie typu dyskusji, w których uczniowie więcej uczą się wzajemnie od siebie niż od nauczyciela. W jednej ze swych prac poświęconych stosowaniu metod aktywnych w szkołach nowojorskich, Arthur T. Jersild i jego współpracownicy stwierdzili, że w klasach pracujących metodami aktywnymi wymiana słowna między uczniami – polegająca na wypowiadaniu sądów pozytywnych i krytycznych o pracy kolegów – była bardziej ożywiona niż w klasach prowadzonych metodami tradycyjnymi. Do prowadzenia udanych dyskusji klasowych może się, przyczynić rozsadzenie uczniów w kole lub przy stolach ustawionych w kwadrat z wolną przest rzenią pośrodku tak, aby wszyscy widzieli siebie wzajemnie. Istnieją jakieś przyczyny sprawiające, że przemawianie do osoby skierowanej plecami lub słuchanie mówiącego bez możności oglądania jego twarzy – wpływa hamująco na zabieranie głosu w dyskusji. [więcej w: miody polskie, młody jęczmień trawa mielona, przegladarka skierowan na leczenie sanatoryjne ]

Powiązane tematy z artykułem: miody polskie młody jęczmień trawa mielona przegladarka skierowan na leczenie sanatoryjne