Więcej na temat infekcji Angiostrongylus cantonensis

Do intrygującego raportu przypadku New i wsp. (Wydanie 20 kwietnia) eozynofilowego zapalenia opon mózgowych po spożyciu surowego ślimaka, należy dodać kolejne ostrzeżenie. Pasożyta nicieni Angiostrongylus cantonensis można nabyć inaczej niż przez jedzenie surowych ślimaków lub ślimaków. Infekcyjne larwy trzeciego stadium mogą być obecne jako żywe zanieczyszczenia na roślinach, osadzone w szlakach śluzowatego śluzu pozostawionego przez żywiciela gastropodowego, który karmi.2,3 Nieumyte lub nieodpowiednio spłukiwane świeże, liściaste warzywa mogą być dość powszechnym źródłem infekcji w niektórych obszarach, gdzie infekcja jest endemiczna. Ogrodnicy, ogrodnicy, producenci, kucharze sałatkowi i dzieci mogą być bardziej zagrożeni niż dobrze poinformowani turyści, którzy podejmują rozsądne środki ostrożności.
Thomas W. Simpson, MD
Johns Hopkins Medical Institutions, Baltimore, MD 21205
3 Referencje1. New D, Little MD, Cross J. Angiostrongylus cantonensis infekcja od jedzenia surowych ślimaków. N Engl J Med 1995; 332: 1105-1106
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Simpson TW, Yonamine T, Henzan E, Nishihira T, Chinen SS. Eozynofilowe zapalenie opon mózgowych na Okinawie: trzy podejrzane przypadki angiostrongylozy u człowieka. Am J Trop Med Hyg 1970; 19: 770-774
Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Bunnag T. Angiostrongylus zapalenie opon mózgowych. W: Strickland GT, wyd. Tropikalna medycyna Huntera. 7 ed. Filadelfia: WB Saunders, 1991: 767-71.
Google Scholar
[podobne: podwyższone p lcr, ankos zapasy warszawa, bostoński wirus ]