STOSOWANIE „WIELU MALYCH ZESPOLÓW”

STOSOWANIE WIELU MAŁYCH ZESPOŁÓW. Jedną z trudności w prowadzeniu swobodnej dyskusji jest dążność niewielkiej liczby uczniów do opanowania dyskusji, podczas gdy reszta klasy bierze w niej bądź tylko udział przypadkowy, bądź też wcale nie bierze udziału. W wyżej wspomnianych badaniach Jersilda ta nierówność udziału wystąpiła silniej w klasach prowadzonych metodą aktywną. W klasach prowadzonych metodami tradycyjnymi nauczyciele dzięki kierowaniu pytań do różnych uczniów byli w stanie zapewnić szerszy ich udział w dyskusji, podczas gdy w klasach, w których stosowano metodę aktywną, nauczyciele skłonni byli prowadzić dyskusję na zasadzie dobrowolności. Zagadnienie, w jaki sposób zapewnić szeroki udział i jednocześnie utrzymać zasadę swobodnej dyskusji, nie jest łatwe do rozwiązania. Niektórzy nauczyciele czynią zeń przedmiot dyskusji w klasie: Jak umożliwić większej liczbie dzieci udział w dyskusji? Inni stosują metodę dyskusji w ramach wyznaczonej przez siebie grupy, przy czym skład grupy zmienia się całkowicie za każdym razem. Jednakże jedną z najbardziej skutecznych metod zapewnienia szerokiego udziału są jednoczesne obrady wielu małych zespołów. Jean D. Grambs opisuje, jak jedna z nauczycielek posługiwała się wieloma małymi zespołami. Przedmiotem dyskusji na lekcji angielskiego był powszechny pobór do wojska. [przypisy: badanie emg warszawa, endometrioza a ciąża vitro, leczenie endometriozy forum ]

Powiązane tematy z artykułem: badanie emg warszawa endometrioza a ciąża vitro leczenie endometriozy forum