Skutki usunięcia planowanego rodzicielstwa z Programu Zdrowia Kobiet w Teksasie ad 5

Dla kontrastu, dostarczanie krótko działających hormonalnych metod zmieniło się niewiele w obu grupach okręgów w kwartale po wykluczeniu i stopniowo spadało. Różnica w liczbie roszczeń dla każdego rodzaju środków antykoncepcyjnych w każdym kwartale w powiatach z filiami Planned Parenthood i tych, którzy nie mają takich oddziałów, pokazano na rysunku 1B. Różnica w różnicach w momencie wykluczenia z Planned Parenthood była znacząca w przypadku stosowania metod LARC i wstrzykiwalnych środków antykoncepcyjnych (P <0,001 dla obu porównań), ale nie dla krótko działających hormonalnych metod (P = 0,22). Wykluczenie oddziałów Planned Parenthood wiązało się z szacowanym zmniejszeniem liczby roszczeń z 1042 do 672 (względna redukcja, 35,5%) dla metod LARC i od 6832 do 4708 (względna redukcja, 31,1%) dla wstrzykiwalnych środków antykoncepcyjnych.
Zmiana częstości kontynuacji antykoncepcji i porodu
Tabela 2. Tabela 2. Wskaźniki kontynuacji przepisywania antykoncepcyjnego i porodu przy zastosowaniu Medicaid wśród kobiet stosujących wstrzykiwalne środki antykoncepcyjne. Tabela 2 zawiera porównanie wskaźników kontynuacji antykoncepcji i porodu objętych Medicaid pomiędzy kobietami, które otrzymały zastrzyk antykoncepcyjny w czwartego kwartału 2011 r. i tych, którzy otrzymali taki zastrzyk w czwartym kwartale 2012 r. Odsetek kobiet powracających do późniejszego zastrzyku antykoncepcyjnego w godzinach porodowych z oddziałami Planned Parenthood był niższy po wykluczeniu. Konkretnie odsetek kobiet zmniejszył się z 56,9% do 37,7% w powiatach z filiami Planned Parenthood, ale wzrósł z 54,9% do 58,5% w powiatach bez takich podmiotów stowarzyszonych (szacowana różnica w różnicach dla powiatów z oddziałami w porównaniu z tymi bez podmiotów stowarzyszonych, -22,9%). punkty procentowe, P <0,001). Ta zmiana oznacza względny spadek o 40,2% w stosunku do wartości wyjściowych (-22,9 punktów procentowych podzielonych przez 56,9%).
Wykluczenie było również związane ze zwiększoną liczbą porodów objętych Medicaid w ciągu 18 miesięcy po roszczeniu. Odsetek kobiet, które przeżyły poród objęty Medicaid w ciągu 18 miesięcy, wzrósł z 7,0% do 8,4% w powiatach z oddziałami Planned Parenthood i spadł z 6,4% do 5,9% w powiatach bez oddziałów Planned Parenthood (szacowana różnica w różnicach, 1,9% punkty, P = 0,01). Zmiana ta stanowi względny wzrost o 27,1% w stosunku do wartości wyjściowych (1,9 punktu procentowego podzielonego przez 7,0%) w stosunku do kobiet stosujących wstrzykiwalne środki antykoncepcyjne, które przeżyły poród objęty Medicaid w ciągu 18 miesięcy po złożeniu wniosku.
Dyskusja
Po tym, jak Texas nagle wykluczył z programu Planned Parenthood program opłat rodzinnych, liczba roszczeń dotyczących metod LARC spadła, podobnie jak liczba wniosków o zastrzyki antykoncepcyjne. Wśród kobiet stosujących wstrzykiwalne środki antykoncepcyjne, mniej kobiet, które otrzymały zastrzyk w kwartale poprzedzającym wykluczenie, nadal otrzymywało zastrzyk w ramach programu, niż te we wcześniejszej kohorcie. Ponadto nastąpił nieproporcjonalny wzrost wskaźnika urodzeń objętych programem Medicaid
[hasła pokrewne: ginekolog Warszawa, leczenie endometriozy forum, endometrioza operacja ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza operacja ginekolog Warszawa leczenie endometriozy forum