Nauczyciel moze wprawdzie im powiedziec, jakie jest uzasadnienie tego zarzadzenia, ale byloby bardziej skuteczne, gdyby uczniowie znalezli uzasadnienie sami

Nauczyciel może wprawdzie im powiedzieć, jakie jest uzasadnienie tego zarządzenia, ale byłoby bardziej skuteczne, gdyby uczniowie znaleźli uzasadnienie sami. Sytuację tego rodzaju można różnie zainscenizować. Oto jeden z chłopców udaje, że wdrapuje się na drzewo, podczas gdy inne dziecko grające rolę policjanta, a może nawet członka Komisji Zieleńców Miejskich, łapie go na gorącym uczynku, jako łamiącego przepisy. W wymianie argumentów, która przy tej okazji następuje chłopiec podaje swoje racje, dlaczego wchodzenie na drzewo uważa za doskonały pomysł, a członek Komisji uzasadnia, czemu pomysł chłopca uważa za niewłaściwy. W ten sposób dziecko grające rolę członka Komisji postawiono w sytuacji, w której musi samo znaleźć niektóre argumenty, jakie podali faktyczni członkowie Komisji. Inne dzieci słuchając tych argumentów gotowe są ich wysłuchać z mniejszym uprzedzeniem, niż gdyby wypowiadał je ktoś dorosły. Socjodramat należy s tosować bez uprzedniego rozpisywania ról. Uczestnicy przez chwilę dyskutują o rolach, które mają odegrać, aby wczuć się w sytuację i występujące w niej osoby. Nieraz może się okazać konieczne kilkakrotne odegranie sceny, aby wypróbować różne możliwości rozwiązań. Jedno z praktycznych zastosowań socjodramatu – to udzielenie pomocy uczniom w pozbyciu się poczucia skrępowania i nieśmiałości. [hasła pokrewne: choroba genetyczna definicja, gastroskopia lodz, lekarz rodzinny kraków ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba genetyczna definicja gastroskopia lodz lekarz rodzinny kraków