Kiedy nauczyciel i dzieci omawiaja projekt przeznaczony do realizacji, wtedy nastepuje wyodrebnienie w tym projekcie pewnych zadan lub grup zadan, które mozna przydzielic wybranym komisjom

Kiedy nauczyciel i dzieci omawiają projekt przeznaczony do realizacji, wtedy następuje wyodrębnienie w tym projekcie pewnych zadań lub grup zadań, które można przydzielić wybranym komisjom. Z kolei, kiedy zostaną już zorganizowane komisje (o ile można, składające się z ochotników), wtedy mogą one wprowadzić dalszy podział przydzielonych im zadań, tak aby mogły być podjęte przez poszczególne jednostki wchodzące w skład grupy. Zakres kierowania przez nauczyciela, potrzebnego dzieciom w ich pracy w komisjach, będzie różnił się dość znacznie, zależnie od klasy i zależnie od wieku. Jak przy innych omawianych przez nas metodach zespołowych, nadzór nad komisjami stawia nauczycielowi liczne wymagania. Z jednej strony musi udzielić każdej komisji tyle pomocy, aby nie zniechęcała się do pracy, z drugiej strony jednak nie za dużo pomocy, aby realizującym zamierzenia nie stał się w większym stopniu nauczyciel niż dzieci. Niełatwo jest zorientować się, gdzie ma przebiegać właściwa linia rozgraniczająca te dwie nie pożądane tendencje. Nauczyciel stosujący metody zespołowe musi liczyć się z tym, że go spotkają niepowodzenia, ale jeśli on sam i jego zespół nauczą się czegoś zarówno dzięki swoim niepowodzeniom, jak i osiągnięciom, eksperyment był wart podjęcia. [podobne: wyprawka dla niemowlaka, leczenie endometriozy forum, objawy ciąży ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie endometriozy forum objawy ciąży wyprawka dla niemowlaka